o Beijer & Osten | datagedreven

Rhenen, september 2020

Datagedreven communicatie

 

Weet u hoe er over u wordt gesproken? Of over uw branche, product of dienst? Weet u wat de kenmerken zijn van uw publiek, uw doelgroep, uw potentiƫle klanten?

Er wordt in het communicatievak veel gesproken over het gebruikt van data. Helaas is de reikwijdte van die discussie vaak beperkt tot de inzet van standaard monitoring instrumenten op social media. Dat gaat ons lang niet ver genoeg.

Voor ons betekent de inzet van data allereerst het doen van goed brononderzoek ten behoeve van strategievorming. Na het formuleren van de strategie stellen we concreet haalbare doelen, waar nodig ondersteund met slimme online uitingen.

Monitoring van de resultaten doen wij in samenwerking met Funke PR. Dat levert een veel diepere analyse dan de gebruikelijke social media monitoring.

Beijer & Osten is met Harm Beijer als voorzitter nauw betrokken bij het landelijk platform voor datagedreven communicatie